03.11.2025
Сцены из уездной жизни. Премьера спектакля «Завтрак у предводителя» в Московском театре Et Cetera
Mos.ru / Культура
31.10.2025
В театре "Et Cetera" Юрий Буторин поставил "Завтрак у предводителя"
Ирина Виноградова ,
Театральный смотритель
31.10.2025
Театр Et Cetera выпустил премьеру по пьесе Тургенева "Завтрак у предводителя"
ТАСС
08.10.2025
Женатым и замужним посвящается. Спектакль «Сцены из супружеской жизни»
Наталия Алейнова ,
Театр To Go
02.10.2025
"Сцены из супружеской жизни": в Et Cetera поставили Бергмана
Нина Дымченко ,
Российская газета
01.10.2025
«Сцены из супружеской жизни»: в гостях у самих себя
Светлана Игнатова ,
Звезды Мегаполиса
18.09.2025
«Любовь — это испытание». Премьера спектакля «Сцены из супружеской жизни» в театре Et Cetera
Культура Москвы
17.09.2025
Пережить катастрофу вместе
Павел Романчев ,
Театрал
17.09.2025
Спектакль «Сцены из супружеской жизни»: адаптация Ингмара Бергмана на сцене театра «Et Cetera»
Яна Ванорб ,
Мир 24
16.09.2025
В театре Et Cetera состоится премьера спектакля "Сцены из супружеской жизни"
ТАСС
01.09.2025
«Циники», или Да чтоб вам жить в эпоху перемен!
Екатерина Урзова ,
Звезды Мегаполиса
29.08.2025
«Мандат» в Et Cetera: энциклопедия жизни простых людей
Светлана Игнатова ,
Звезды Мегаполиса
28.08.2025
Театр Александра Калягина откроет новый сезон: как это будет
Российская газета
27.08.2025
Московский театр Et Cetera открывает 33-й сезон
Агентство городских новостей: Москва
01.07.2025
Её позывной «Солнышко», его — «Герой»
Марина Набатникова ,
Аргументы и Факты
24.06.2025
Кружевное воспитание
Московская беседка
10.06.2025
Ода театру
Светлана Гурина ,
сайт театра "Наш дом"
09.06.2025
«Большие гастроли»: Московский театр «Et Cetera» приехал в Озерск
Росатомкультура.рф
18.04.2025
Тайна яблоневого сада
Московская беседка
14.04.2025
Дорога в облака
Московская беседка
28.01.2025
В Et Сetera покажут «Старосветских помещиков»
Софья Малинникова ,
Театрал
26.01.2025
Театр «Et Cetera» откроет поющие двери
Театральный журнал
26.01.2025
Спектакль «Закрытая комната»: затянувшееся путешествие в поисках ключа
Наталья Романова ,
Звезды мегаполиса
16.01.2025
Настоящий страх ненастоящих людей
Московская беседка
13.01.2025
"Et Cetera" приглашает в закрытую комнату
Мария Новикова ,
Театрал
04.01.2025
Где тонко, там и рвется...
Московская беседка
Пресса
2025
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2000
1999
1998
1997
1996
1995
Kalyagin Off in «Forever»
John Freedman
"The Moscow Times" ,
11.12.1998
Ksenia Dragunskaya’s "The Secret of Russian Camembert, Which Is Lost Forever, Forever" is a play that has not found its match in its production at the Et Cetera Theater. This show is so diffuse and misguided, it is impossible to judge the play itself. What is clear is that Alexander Kalyagin’s theater—while enjoying the publicity and renown that Kalyagin’s status as a popular actor and the chairman of the Union of Theater Workers brings it—continues to be incapable of finding a style or the material that might suit it. "Forever, Forever" is a hallucinatory piece that skips around in space and time, providing glimpses of people suffering or savoring the pangs of love. It begins with the apparent suicide of the young Kryukson then takes us through short scenes depicting his father’s carefree and fruitful love life, Kryukson’s ex-lover’s failing marriage, her confronting him when Kryukson takes up with another and other minor detours and incidents. Throughout, a silent witness to it all is Alexander Pushkin, a symbol of elusive grace and harmony. The author’s stipulation that her heroes are “young, handsome, healthy and wealthy, but they suffer terribly” may be an ironic pose in part. But they do suffer terribly. Under Kalyagin’s direction we focus on this interminably. What we cannot do is sympathize with them. They are flitting, though unchanging, images that neither reveal themselves nor attract us. The acting, as is common at the Et Cetera, is unremarkable. Kalyagin, in two brief scenes as Kryukson’s father, rattles off his comic lines with the rote flair of a vaudeville player. The others work with studious competence although with little sense of dramatic direction. Ksenia Dragunskaya is considered one of the better young playwrights, although one would not know that by this production.


